zaterdag 6 november 2010

Intermezzo: rainbow cupcakes

Eigenlijk ben ik geen cupcakebakker. Misschien omdat ik ze eenmaal versierd met botercreme en icing minder makkelijk kan vervoeren dan koekjes. Of omdat de naar mijn mening leukste cupcakes vaak zijn versierd met fondant, waar ik tot een paar dagen geleden een zeer slechte relatie mee had (zie de vorige post). Maar ik heb wel een zwak voor de befaamde rainbow cupcakes. Het vrolijke verrassingseffect wanneer iemand een hap neemt geeft deze cupcakes iets extra's.

De eerste poging was bescheiden: ik waagde me niet aan alle kleuren van de regenboog, maar enkel aan oranje, roze en wat feller roze. Met slechts een héél klein beetje kleurstof (echt waar, alhoewel het beslag er misschien uitziet alsof het spontaan ADHD induceert gaat er maar een speldenknopje aan kleurstof in) kreeg ik drie vrolijke bakjes beslag:
Dit gaat dan in laagjes in de vormpjes:
En na even bakken en icen levert het schattige cakejes op, met een verrassing erin:
De tweede poging vond plaats met Koninginnedag, de gelegenheid bij uitstek om je vrienden met rainbow cupcakes te verrassen. Het beslag ziet er nog veel erger uit dan het vorige, maar wederom is er slechts een minimale hoeveelheid kleurstof ingegaan:
 Daar hoort natuurlijk vrolijke oranje icing bij:
Tadaa!
Een vaderlandslievende cupcake! Verder dan dit zijn mijn cupcakeavonturen nog niet gekomen, omdat ik vooral koekjes maak. Daar zullen de volgende paar posts dan ook over gaan!

1 opmerking:

  1. Hoihoi,
    Ik ga morgen voor mijn verjaardag regenboogcupcakes maken :D
    Ik zal je laten weten hoe ze zijn geworden.
    Groetjes,
    Monica

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...