zondag 23 januari 2011

Oefenen met schrijven met icing

Voor een ander project moest er nogal veel geschreven worden. Probleem: tot op heden is het me alleen gelukt met tip nr 2, want tip 1 raakte telkens verstopt. En nu moest het toch echt kleiner. Oplossing: icing zeven met een gewoon zeefje en tip 1.5 (PME Supatube) gebruiken!
Zet de spuitzak (met spuitmondje er al op) in een glas en leg er een zeefje overheen. Schep er een lepel icing in en wrijf dan met de bolle kant van een lepel over de icing heen. Als het goed is gaat de icing redelijk makkelijk de spuitzak in. Maak wel een beetje meer icing dan normaal, want het lukt nooit om alles erin te krijgen.

Dit is maar een kort berichtje, maar ik wilde graag even het resultaat van deze test run delen. De foto's van het project volgen later, deze koekjes waren alleen om even te oefenen met schrijven met tip 1.5. Ik ben heel blij dat het eind-de-lijk gelukt is, na alle mislukte experimenten met verdunde icing en pantykousjes. In totaal heb ik bij het versieren van ongeveer 30 koekjes twee keer het spuitmondje moeten uitspoelen. Voorheen moest dat ongeveer om de twee letters, dus dit is best een goede score. Wat er op deze koekjes staat is misschien wat mysterieus, maar collega's zullen het wel herkennen!

4 opmerkingen:

  1. Dat ik er niet zelf op gekomen ben om de icing zelf nog een keertje te zeven. Bij mij raakte het spuitmondje ook steeds verstopt en ben ik maar een grotere dan ik wil gaan gebruiken.
    Bedankt voor de tip!

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja, voor mij lijkt het achteraf ook een duidelijke oplossing, maar het duurde even tot ik er op kwam! Wat trouwens ook handig was, was om een klein bakje water bij de hand te hebben (sowieso handig om een penseeltje in te dopen om oneffenheden mee weg te werken). Als het spuitmondje dan verstopt raakte doopte ik het daar even in terwijl ik zachtjes in de spuitzak kneep, dat loste het ook vaak (letterlijk) op. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeeey,
    wij hebben het ook gemaakt! (harrymoelish en ik)
    het was alsof er een stoet engeltjes door mijn mond huppelde.
    GEWELDIG!
    Heerlijk was het.
    bedankt!

    Vriendelijke groet
    van
    harrymoelish en veralanda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...