donderdag 3 maart 2011

Teckelkoekjes

Dat ziet u goed, ja. Koekjes in de vorm van teckels! Toen ik de uitsteker hiervoor tegenkwam vond ik hem zo hilarisch dat ik er wel wat mee móest doen. Je gaat je toch afvragen wie er op een dag heeft bedacht: "Dát is nou een gat in de markt! Teckeluitstekers!". En waarom uitgerekend een teckel? Uitstekers in de vorm van labradors, pitbulls of chihuahuas ben ik nog nooit tegengekomen. Wel van poedels, trouwens. Misschien moet ik wat met deze ontdekking doen. "Stuur een foto van uw hond op en krijg hem in koekvorm terug!". Alleen wel een beetje luguber om dan als het ware je eigen hond op te eten...

Hoe dan ook, nadat ik Angela afgelopen zondag op weg had geholpen bij het koekjes versieren (zie de vorige post) ben ik zelf met de teckels aan de slag gegaan. Dit zijn denk ik mijn eenvoudigste koekjes tot nu toe, want omdat ze nogal klein zijn heb ik met één dikte icing lijntjes gespoten en geflood. Je hoeft dus maar één spuitzak te maken, wat ik wel zo praktisch vind. Eerst de onversierde teckels op een rij:
Vervolgens heb ik met tip 2 lijntjes gespoten.
Dit lijntje heb ik niet laten drogen, maar direct (ook met tip 2) ingevuld.
Omdat ik één dikte gebruikte voor het lijntje en flooden liep de icing niet vanzelf de hoekjes in. Ik ben er daarom met een draaiende beweging met een satéprikker doorheen gegaan om toch een glad oppervlak te krijgen.
Daarmee is de basislaag meteen klaar. Laat ze nu eventjes drogen, zeg een kwartiertje.
Daarna kun je met dezelfde spuitzak oren erop tekenen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe teckeloren eruit zien, hopelijk heb ik het zo een beetje goed gedaan:
Mijn food writer was ik helaas vergeten mee te nemen naar Angela, dus eenmaal thuis heb ik nog even snel de ogen en neus erop getekend.
Een foto maken van alle teckels bij elkaar was nog een beetje een probleem. Allereerst had ik de haast onbedwingbare behoefte om Jenga met de teckels te spelen. Daar waren het er helaas net wat te weinig voor, maar misschien is dit wel een leuke twist voor de ware Jenga-liefhebber... Verder zagen de meeste 'speelse' composities met de teckels achter elkaar er een beetje dubieus uit, als u begrijpt wat ik bedoel. Uiteindelijk heb ik ze dus maar netjes op een rijtje op de foto gezet:
Waarschuwing: omdat ze niet zo groot zijn is het heel verleidelijk om ze achter elkaar op te eten... ze waren dan ook meteen zondag al allemaal op!

13 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig koekjes maak je! Niet alleen de teckels, ik zag nog veel meer leuks op je site. Je moet een koekwinkeltje beginnen! ;)

    Grtz,
    Elle
    www.little-dnll.blogspot.com &
    www.thetasteofpassion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! Als ik er van zou kunnen leven zou ik een winkeltje zeker zien zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schrijf je leuk! Ben meteen volger geworden van je blog. Leuke achtergrond heb je trouwens ;)
    Ik heb me nog maar een paar keer gewaagd aan het decoreren van koekjes, en dat liep meestal uit op een ramp. Maar na het zien van al die mooie koekjes van jou krijg ik meteen weer zin om het nog eens te gaan proberen!
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op deze website heb je heel veel koekjesuitstekers van diverse honden
    www.furkaworkingdog.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En om even preciezer te zijn http://www.furkaworkingdog.nl/nl/dept_185.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjulliewel! Linda, bij mij liep het de eerste paar keer ook vrij dramatisch af (te dikke icing, te dunne icing...), maar de aanhouder wint. En het is een beetje als fietsen, als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het nog maar zelden mis. Zeker nog eens proberen, gewoon niet te ingewikkeld beginnen (deze zijn niet zo lastig, of bijvoorbeeld de parapluutjes of cupcakes die ik eerder heb gemaakt) en anders in elk geval in gedachten houden dat zelfs als er iets mislukt, het bewijs zó is weggewerkt (het helpt om familieleden/huisgenoten in de buurt te houden tijdens het versieren).

    Anoniem, wat grappig! De mijne komt van koek-it.nl, maar zó enorm veel bij elkaar heb ik nooit eerder gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog heel veel hondenkoekjes gezien op de website http://cookiecutter.com
    En heel betaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu ik er eenmaal op let, kom ik ze overal tegen inderdaad! Blijkbaar is hier een enthousiaste markt voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waar koop je al die dingen??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welke dingen bedoel je precies? De uitsteker komt van koek-it.nl, de meeste andere spulletjes haal ik bij kookwinkels of online winkels zoals deleukstetaartenshop.nl. Mocht je iets specifieks zoeken, laat het dan weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Stéphanie ik ben helemaal weg van de teckel uitsteker kun je me vertellen waar ik deze kan kopen?
    alvast bedankt.
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk is ie he? Hij komt van koek-it.nl, dit is hem: http://www.koek-it.nl/a-18268133/uitsteekvormen-medium/hond-teckel-rvs-167cf.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...