vrijdag 1 april 2011

Lentekoekjes

Nu de zon weer tevoorschijn komt is het tijd voor bijpassende koekjes! Dit zijn simpele maar vrolijke  bloemetjes-koekjes, gemaakt met een uitsteker uit de grote doos van de Hema.
Over de uitsteker ben ik niet zo tevreden, het steeltje is zo dun dat het ontzettend vaak afbrak bij het uitsteken. Het was de bedoeling dat ik heel wat meer koekjes zou maken, maar door alle frustraties heb ik het maar bij negen gehouden! De koekjes heb ik in de oven van mijn ouders gebakken, die een stuk krachtiger is dan de mijne. Daardoor zijn ze iets bruiner uitgevallen dan de bedoeling was (maar ze smaken nog steeds prima!).
Je hebt hier niet zoveel royal icing voor nodig, ik heb twee bussen poedersuiker gebruikt en had er zo dertig mee kunnen versieren. Ik heb medium dikte geel en groen gemaakt en stevige en dunne consistentie wit. De witte lijntjes zijn met tip 2 gemaakt, de rest met tip 3.
Die groene dingen zijn siliconencovers, echt superhandig. Met zo'n cover erop kun je zo'n spuitzak gerust een dag laten liggen zonder dat de icing uitdroogt! Eerst heb ik de gele hartjes gemaakt door de spuitzak rechtop in het midden te zetten en er in te knijpen tot het hartje groot genoeg was.
Daarna heb ik met de stevige witte icing alvast lijntjes voor het flooden gespoten.
Toen heb ik ze even laten drogen, om te voorkomen dat de kleuren in elkaar over zouden lopen.
Daarna heb ik eerst met tip 3 de bloemen geflood en indien nodig de icing met een satéprikker in alle hoekjes geduwd.
Het begint al ergens op te lijken!
Tot slot heb ik met de groene icing het steeltje ingekleurd.
Eén koekje heeft dit niet overleefd, daar is het steeltje van afgebroken. Maar eigenlijk vind ik ze zonder steeltjes ook leuk!
Het was een eenvoudig maar leuk projectje. De volgende koekjes liggen ook al klaar om versierd te worden, daarbij ga ik eens wat nieuws proberen. Die komen in de loop van de week op deze blog!

6 opmerkingen:

  1. Wauw, schattige koekjes weer. zonder steeltje lijkt het wel een spiegeleitje! krijg er trek van ;) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zijn deze geworden! Ik heb ook naar die uitstekertjes staan kijken maar heb ze niet gekocht... Ik vind ze heel erg lente-achtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ze zien er lekker uit zeg! Heerlijk, daar krijg je echt een lente-gevoel van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjulliewel! Ik heb echt de lente in mijn hoofd, de volgende lentekoekjes staan al gepland! Dat spiegelei had ik er niet in gezien, maar nu je het zegt... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Stéphanie,

    Ik ga jou blog zeker volgen. Wat leuk zeg en wat een mooie koekjes en cupcakes maak je. Super hoor en ook de how to's zijn geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor je berichtje, leuk om te horen dat je er plezier van hebt! Morgen of overmorgen komt er een nieuwe how to!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...