zaterdag 9 juli 2011

Verwenmuffins


Soms heb ik gewoon zin in simpel. Maximaal drie ingrediënten, alles in één schaal mengen en versieren binnen vijf minuten. Gelukkig biedt Dr.Oetker op dat soort momenten uitkomst. In het bakschap van de AH trof ik namelijk 'Verwenmuffins' aan.
Verwenmuffins? 'Puur genieten'? Doe mij die maar! Ze waren inderdaad heerlijk simpel om te maken. Je moet zelf 90 gram boter, twee eieren en wat water toevoegen. De boter moet je op temperatuur laten komen, maar dat heb ik gewoon in de magnetron gedaan. Klop met een mixer eerst deze boter tot een romige massa. Duurt ongeveer 10 seconden.
In het pak zitten drie zakjes: bakmix, stukjes chocolade en suikerversiersel. Eerst voeg je de mix, de eieren en het water toe.
Dit mix je tot een glad geheel.
Vervolgens giet je het grootste deel van de stukjes chocolade erbij. Roer dit met een lepel door het beslag.
Doe het beslag vervolgens in de bijgeleverde muffinvormpjes. Het zijn er acht, maar mijn cupcakebakvorm is maar geschikt voor zes cupcakes, dus ik heb zes extra grote gemaakt. Alhoewel de papiertjes stevig aanvoelen, ben ik er niet zo tevreden over, want ze lieten heel snel los. Volgende keer weer House of Marie. Nadat je het beslag in de vormpjes hebt gedaan kun je de muffins versieren met de rest van de chocolade en met de suikerstrooisels uit het laatste zakje.
Dit gaat twintig minuten in de oven (dertig in mijn crappy combimagnetron). Het resultaat:
Klaar! Lekker simpel he? En ik vond ze heerlijk, met een rijke chocoladesmaak. Er is nog een andere variant met caramel, die wil ik nu ook wel een keer proberen. Ik heb het gevoel dat er wel eens wordt neergekeken op het bakken met dit soort kant en klare mixen, maar ik zweer erbij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

4 opmerkingen:

  1. Muffins maak ik meermals per week.Deze zien er erg lekker uit;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmm, je bent verwend zie ik :D Misschien is het een idee om eens een oven te kopen...?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoelde niet dat je een verwend nest bent, maar zo kwam het er wel uit, ik bedoelde dat de muffins je verwend hebben -_-0 Sorry daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat begreep ik wel hoor! Ik zou heel graag een normale oven kopen, maar in mijn oude kleine studentenhuis is daar helaas gewoon geen plek voor...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...