maandag 22 augustus 2011

Mededeling: naar Vancouver!


Een tijdje geleden heb ik het al aangekondigd, en nu is het eindelijk zover: morgenochtend vroeg vertrek ik naar Vancouver! Ik ga daar studeren tot eind december en heb daar enorm veel zin in. Het verhuizen van mijn spullen naar mijn ouders was nogal een klus en toen viel pas echt op hoeveel bakspullen ik heb. Een kleine impressie:
Dat is ongeveer 40 liter aan uitstekers, twee dozen versiersels en nog een doosje waar ik normaal gesproken een voorraad poedersuiker in bewaar. Daarnaast heb ik nog een volle verhuisdoos met bakvormen en een verhuisdoos met al mijn cupcakespullen, kleurtjes en nog wat bakdingen. Dat kan natuurlijk niet allemaal mee, aangezien ik vier maanden uit twee koffers moet leven. Na lang nadenken heb ik besloten de volgende spullen mee te nemen:
Mijn spuitmondjes heb ik uit hun mooie bewaardoos gehaald om ruimte te besparen. Verder adapters en siliconen dopjes, een fondantroller, een paletmes, wegwerpspuitzakken en mijn favoriete uitstekers (dit was de moeilijkste keuze): verschillende maten rond en vierkant omdat die zo veelzijdig zijn en de pi- en Parthenonuitstekers omdat die met mijn studies te maken hebben. Kleurstofjes gaan bewust niet mee omdat mijn doosje bijna op is, dus ik haal daar een nieuwe. Verder ben ik vergeten om de bakjes waarin ik mijn chocoladetoetje maak op de foto te zetten. En dat is alles! Dit is zelfs al een beetje veel, het neemt veel kostbare ruimte in mijn koffer in... maar ik kan simpelweg niet zonder! 

Wat betekent dit voor deze blog? Het zal misschien even duren tot de volgende update, maar ik ben zeker van plan deze blog bij te houden. De berichten zullen misschien over andere dingen gaan, zoals taartenwinkels die ik daar bezoek. Ook ben ik van plan eindelijk de Wilton cursussen te gaan volgen en daar zal ik ook over schrijven. Verder wil ik eens royal icing met meringue poeder in plaats van eiwitpoeder gaan maken, omdat veel ervaren koekjesversierders hierbij zweren. Dat poeder is veel makkelijker te verkrijgen in Canada en ik ben benieuwd of de royal icing dan betere eigenschappen heeft. En verder hoop ik ook nog af en toe gewoon koekjes te maken zoals ik nu doe, ik neem niet voor niets mijn favoriete spulletjes mee! 

4 opmerkingen:

  1. Wow.Ik wou dat ik dichterbijwoonde.Ik zou graag dan je bakspullen in beweging houden.Goede reis en meld ej als je er bent;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes en plezier aldaar-exciting-ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken-geniet ervan. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, Canada, geweldig. Heel veel succes en dat je maar veel mag bloggen, ook over je Canadese belevenissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjulliewel voor jullie lieve wensen! Ik ben inmiddels veilig aangekomen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...