vrijdag 9 september 2011

Wilton Decorating Basics les 1


De Wiltoncursussen wil ik al een tijdje doen, maar om financiële redenen heb ik daar tot op heden vanaf gezien. Hier liggen de prijzen echter heel anders en kon ik de eerste cursus, Decorating Basics, doen voor slechts $17,50 (ongeveer 12,50 euro). Die kans heb ik natuurlijk gegrepen! Er komen wel wat kosten bij, vooral voor de ingrediënten en wat benodigdheden. De meeste daarvan heb ik echter al en omdat ik al van plan was deze cursussen te doen heb ik ze gelukkig ook bij me. Bovendien kan je in de winkel waarin de cursus gegeven wordt (waarover later meer) elke week één ding naar keuze met 40% korting kopen en krijg je bij elke aankoop ook nog eens een kortingsbon van 50% voor een volgende aankoop, dus de dingen die ik miste heb ik voordelig aan kunnen vullen! Vandaag was de eerste les van twee uur. De cursus wordt gegeven in een workshopruimte achterin de winkel.
Volgens de instructrice bestaat een groep normaal gesproken uit zo'n 15 personen, maar mijn groepje bestaat uitzonderlijk genoeg maar uit vier cursisten. Des te beter natuurlijk! Eerst kregen we het cursusboek uitgereikt.
Dit is een verrassend mooi boekje met ontzettend veel uitleg en tips. Zelfs zonder instructie zou je met dit boekje al een heel eind komen (alhoewel de live demonstraties wel behulpzaam zijn). De eerste les is vooral theorie. Georgia gaf een enorme hoeveelheid tips over het bakken van een taart, het bereiden van botercrème, het icen van een taart, het vullen van een spuitzak en het spuiten ermee. Veel dingen wist ik al omdat ik ervaring heb met koekjes versieren, maar ik heb zeker ook een hoop nuttige dingen geleerd! Aan het eind konden we oefenen op speciale oefenborden en daarna nog even op gewone koekjes. Ik was een beetje lui, omdat ik het idee had dat ik dit al kon, en heb het bij twee inspiratieloze koekjes gehouden.
Ze zijn een beetje geplet geraakt in de bus terug. Volgende week wordt het een stuk interactiever, want dan gaan we al een taart helemaal versieren! De week erna gaan we cupcakes versieren en aan het eind gaan we een taart zoals die op de voorkant van het boekje maken. Ik heb er nu al helemaal zin in! Wel maak ik me een beetje zorgen hoe dat moet met de taart in de bus. Voor de laatste les moet ik er eentje die al bedekt is in botercrème meenemen, maar de bus waarmee ik op de heenreis ga is werkelijk overvol. Ik vind het een beetje zonde om in een cake carrier te investeren aangezien die niet in de koffer mee terug kan, anderzijds is die met een kortingsbon maar $13... Ik heb niet echt een doos waar de taart in zou passen, maar ik kan ook niet een taart op een bordje rechthouden in een overvolle bus zonder om te vallen. Ik kan wel een enorme plastic bak gebruiken (ter grootte van een wasmand), maar dan zit het er in dat ik uberhaupt niet mee mag in de bus. Heeft iemand misschien een goed idee? Anders denk ik dat ik volgende week vraag of ik hem niet toch onbedekt mee mag nemen en dan snel daar bekleden.

Tot zover de eerste les, volgende week kan ik hopelijk meer resultaat laten zien! Dan nu iets over de winkel waar het in wordt gegeven: de Michaels. Dit is mijn favoriete winkelketen. Het zijn enorme winkels met alles wat je nodig hebt, niet alleen op taartengebied maar ook voor mensen die houden van schilderen, scrapbooken, sieraden maken...
De schappen zijn eindeloos en mijn reactie is elke keer een soort oergevoel: MOET. ALLES. HEBBEN!!! Ze hebben vooral Wilton producten en laat dat nou net mijn favoriete merk zijn! En met hun wekelijkse kortingsbonnen (en het feit dat een dollar maar zo'n 70 eurocent is) wordt alles ineens heel betaalbaar. Een impressie van de schappen:


Het gaat maar door! Ze hebben ook de uitgebreide nieuwe lijn van Wilton met Sugar Sheets, bedrukte vellen van eetbaar materiaal (ik weet eigenlijk niet wat precies) waar je allerlei figuurtjes uit kan steken, uiteraard met speciaal daarvoor bestemde gadgets.
Ook hebben ze de lijn van Duff van het tv-programma Ace of Cakes, min of meer dezelfde producten die allemaal iets stoerder zijn aangekleed.
Verder vinden ze hier dat het al bijna Halloween is en hebben ze daar ook alvast schappen vol van. Ik heb er vier geteld!
Ik ben benieuwd hoe los ze hier gaan met kerst... Helaas kan ik bijna niks meenemen in verband met de bagagelimiet. Gelukkig waren mijn ouders vorige week nog hier, dus ik heb wel een paar dingen kunnen kopen en vervolgens aan hen meegegeven, zodat ik er bij terugkomst in Nederland mee kan spelen! Mijn favorieten zijn de nieuwe Wilton siliconenmolds, die met $10 (7 euro) per stuk zeer betaalbaar zijn, zeker in vergelijking met andere merken!
Daarnaast natuurlijk nog wat uitstekers, want de uitstekers van Wilton zijn vanwege hun prijs/kwaliteitverhouding op afstand mijn favorieten.
Verder nog wat cupcakepapiertjes, reservespuitmondjes (ik kan nooit genoeg van 2 en 3 hebben), een nieuw doosje kleurstofjes en, altijd leuk, het Wilton jaarboek!
Het jaarboek barst altijd van de inspiratie, elke keer als ik hem doorblader beginnen mijn handen te jeuken. Ook staat de volledige collectie van Wiltonproducten erin. Helaas heb ik deze ook maar aan mijn ouders meegegeven, maar natuurlijk heb ik hem wel eerst doorgekeken! Zeer de moeite waard, alhoewel de instructies voor beginnende taartenbaksters/koekjesversierders misschien wat te summier zijn. Maar zelfs dan is het nog leuk als eye candy!

8 opmerkingen:

  1. This is heaven !!! Daar wil ik ook heen, waarom heb je dat hier niet, balen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ja:) Een paradijs .Ik ben bang dit kan op den duur ook duur worden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kwijl... Wat heerlijk, zo'n uitgebreid gamma. Ik zou er een hele dag mee zoet zijn. Over die taart: Ik zou de carrier toch kopen en dan in je koffer stoppen, opgevuld met kleren. Zo verlies je niet veel plaats, denk ik. Tenzij je natuurlijk hem thuis niet vaak zal gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem inderdaad maar gekocht, goed idee om er kleren in te doen, wie weet past het! En anders kan ik misschien nog proberen hem als extra handbagage item mee te nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een paradijs bij Michael's, ik kreeg bijna een brok in m'n keel hahaha! Ik zou in jouw situatie elke maand leuke dingen in een pakket naar NL sturen mits de verzendkosten niet te duur zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, twee zielen, één gedachte! Ik ben van plan de spullen die ik nu aanschaf voor de cursus in een pakketje naar huis te sturen, de verzendkosten met de boot ipv het vliegtuig vallen best mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OMG die winkel! =O Daar kun jij je plezier op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonder overdrijven: ik kom er minstens twee keer per week. Een keer voor de cursus en een keer gewoon omdat het kan :).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...