donderdag 22 december 2011

Kerstcupcakes


Wil je graag cupcakes serveren met kerst, maar heb je weinig tijd om ze te versieren? Probeer dan deze techniek! Ik was uitgenodigd voor een kerstfeestje, maar hoorde pas twee uur van tevoren dat het de bedoeling was dat we allemaal iets te eten mee zouden nemen. In die tijd heb ik meer dan veertig van deze cupcakes gemaakt en mezelf omgekleed. Het had nog sneller gekund, het was nu een beperking dat ik maar één cupcakevorm heb en er dus maar zes tegelijk kon bakken. Voor de cupcakes heb ik een simpele bakmix gebruikt. Het geheim achter deze cupcakes is het volgende:
Cupcake-stencils! Wat een uitvinding. Als je dit soort stencils hebt, heb je geen excuus meer om een cupcake ooit nog onversierd te laten. Het kost namelijk ongeveer tien seconden per cupcake. Laat je cupcake eerst wat afkoelen en leg dan het stencil er stevig op.
Strooi er dan poedersuiker overheen (of als je een vanille-cupcake hebt, cacaopoeder)...
... en til dan het stencil recht omhoog, zodat er geen extra poedersuiker op de cupcake knoeit!
Dat is alles! Ik ben wel nog even bezig geweest met uitvogelen wat de beste strooimethode is. Veel mensen raden een zeefje aan en dit klinkt inderdaad handig. Helaas heb ik hier geen zeefje, dus ik moest wat anders vinden. Eerst probeerde ik het met een lepel te strooien, maar dat was erg onhandig. Het zakje waarin mijn spuitmondjes in de vaatwasser gaan bleek echter perfect:
Dus bij gebrek aan een zeefje, kijk eens bij je was-accessoires!

Ik had ook nog wat cupcakes versierd met wat kant-en-klare frosting en hulstspikkels, ook lekker simpel.
En dat is alles, het is zo simpel dat er weinig over te vertellen valt. Ik raad het iedereen aan, omdat je binnen no time een leuk versierde cupcake hebt. Dit is mijn laatste post vanuit Vancouver, morgenochtend vroeg vlieg ik terug naar Amsterdam. Als het meevalt met de jetlag hoop ik nog wat kerstkoekjes te maken, anders horen jullie rond oud en nieuw weer van me! Alvast fijne feestdagen!

4 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan. Je kan ook makkelijk zelf stencils maken uit papier met een fijn hobbyschaartje.
    Goeie reis terug naar huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me af hoe je het voor elkaar om in 2 uur tijd meer dan 40 cupcakes te bakken met een kleine vorm. Gaat dat in Canada sneller of ligt dat een het feit dat als het hier al 'morgen' is, het bij jou nog 'vandaag' is?
    Goede reis naar Nederland. Hier komen de krokussen al bijna boven :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er heerlijk uit. Ik krijg er trek van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjulliewel! Anna, het was een bakmix die maar tien minuutjes in de oven moest en ik versierde de eerste zes terwijl de volgende zes in de oven stonden, vandaar dat het was gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...