dinsdag 30 juli 2013

Nutella-brownies


De auteur van het recept belooft:

"I am about to change your life. I am about to make you the happiest person on the planet."

En dat allemaal vanwege een brownie-recept dat maar uit drie ingrediënten bestaat! Het recept speelt natuurlijk een beetje vals, want één van de ingrediënten is Nutella en hoeveel zit daar wel niet in? Maar het is leuk bedacht, en zeer simpel om te maken.

Benodigdheden
280 gram Nutella
2 eieren
60 gram bloem
Ik heb overigens het recept gehalveerd, omdat ik niet genoeg Nutella had. Verwarm de oven voor op 180 graden. Doe alle ingrediënten in een kom en roer.
Je hebt geen mixer nodig, roer gewoon tot je een glad mengsel hebt.
Verdeel het beslag vervolgens over cupcakevormpjes. Overigens adviseer ik om ofwel de cupcakepapiertjes maar met een klein bodempje te vullen, of om mini-cupcakes te maken. Ik had de brownies ter grootte van cupcakes gemaakt, maar vond het resultaat wel erg groot en ook wat droog.

Ter decoratie kun je eventueel wat gehakte hazelnoten (het hakken gaat heel snel met een staafmixer) over de cupcakes strooien. Doe ze dan in de oven en bak ze in een minuut of 20 af.
Zo heb je binnen een mum van tijd Nutella-brownies! Ik moet wel zeggen dat ik het recept licht tegen vond vallen, omdat het resultaat wat droog was. Het idee dat je maar drie ingrediënten nodig hebt is leuk, maar ik maak liever pure-chocoladebrownies met iets meer ingrediënten, afgesmeerd met een laagje Nutella!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Stephanie, Heb je er al over nagedacht om je voor Heel Holland Bakt aan te melden? Lijkt me echt wat voor jou; het zou mij niks verbazen als je in de finale zou komen!
    Hartelijke groet, Pia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor het compliment! Ik heb geen plannen om me op te geven, omdat dit maar een hobby is, maar vind het wel leuk om naar het programma te kijken!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...